Leveransvillkor

Dessa leveransvillkor gäller från 18.7.2019.

Nätbutikens adress: https://honeysty.fi/kauppa

Kontaktuppgifter till nätbutiken: Hunajayhtymä Oy, e-post . info@honeysty.fi, tfn . 0207 769 680

Priserna inkluderar moms. Vi förbehåller oss rätten till ändringar i priser och leveransavgifter.

Beställning

Beställning av produkter i nätbutiken görs så att man flyttar dem till varukorgen och betalar dem i nätbetalningstjänsten. Alla kunduppgifter behandlas konfidentiellt. De kontaktuppgifter som efterfrågas vid beställningen används inte för annat än för att leverera beställningen eller reda ut oklarheter i samband med den, om inget annat anges särskilt. När du beställer från nätbutiken förutsätts du ha läst och godkänt de gällande leveransvillkoren.

Betalning och betalningssätt

Vi behandlar beställningen först efter att ha erhållit betalningen eller ett godkänt kreditbeslut. Betalningsförmedlingstjänsten och betalningstjänsten tillhandahålls av Paytrail Oyj (2122839-7) i samarbete med finska banker och kreditinstitut. På kontoutdraget eller kortfakturan står Paytrail Oyj som betalningsmottagare. Paytrail Oyj förmedlar betalningen till säljaren, dvs. oss. Paytrail Oyj har koncession för betalningsinstitutverksamhet.

Paytrails kundservice på 020 718 1830 (vardagar kl. 8–19 UTC +2/3) eller på asiakaspalvelu@paytrail.com svarar på frågor eller problem som gäller betalningar.

På frågor som gäller Collector Lasku eller Osamaksu svarar Collectors kundservice. Till den hittar du kontaktuppgifterna på www.collector.fi/asiakaspalvelu.

Du kan betala på följande sätt i vår nätbutik:

  • Via alla inhemska bankers nätbetalningsknappar: Nordea, Andelsbanken, Danske Bank, Sparbanken, Oma Säästöpankki, POP Banken, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken och S-Banken
  • Med kort: Visa, Visa Electron och Mastercard
  • Som mobilbetalning: MobilePay
  • Collector Lasku/Osamaksu

Order- och betalningsbekräftelse

När vi har tagit emot din beställning skickar vi dig omedelbart en orderbekräftelse per e-post. Bekräftelsen innehåller uppgifterna om din beställning. Kontrollera alltid innehållet i orderbekräftelsen. Om du har frågor, ta genast kontakt med vår kundservice. Spara orderbekräftelsen så att du har den till hands om du behöver ta kontakt med kundservicen. Ha också ditt eventuella kundnummer och beställningsnummer till hands. Kontrollera alltid att innehållet i försändelsen stämmer överens med produkterna i orderbekräftelsen.

Du når vår kundservice på:

Hunajayhtymä Oy
0207 769 680 (arkisin klo 8.00-16.00, 8,35 snt/puhelu + 17,17 snt/min)
info@honeysty.fi

Leveranssätt och leveransavgifter

Leveransavgifterna inkluderar fraktkostnaderna. I varukorgen ger vi en uppskattning av leveranskostnaderna enligt det leveranssätt som primärt används. De exakta leveranskostnaderna ser du efter att ha valt betalnings- och leveranssättet för din beställning. Vilka leveranssätt som kan användas beror på innehållet i varukorgen och den totala vikten. I kassan kan du bland de olika leveranssätten välja det som passar dig bäst och ser då också den exakta leveranskostnaden. Vid beställningar med ett totalbelopp på över 85 euro tar vi inte ut leveransavgift, dvs. leveransen sker avgiftsfritt.

Leveranssätten och priserna börjande från:

  • Hämtning på posten 7,90 €
  • Hämtning hos Matkahuolto 5,90 €
  • Hämning från Matkahuoltos paketserviceställen 5,90 €
  • Hämtning från DB Schenkers avhämtningställen 6,90 €
  • Matkahuoltos expresspaket 7,90 €

Leveranstid

Vår leveranstid inom Finland är vanligen 2–7 dagar beroende på beställning och leveranssätt. Undantag till uppskattad leveranstid anges om det finns produkter i varukorgen som är slut i lagret. Vi informerar även om eventuella dröjsmål omedelbart efter beställningen.

Vi svarar inte för dröjsmål till följd av force majeure eller indirekta skador till följd av dröjsmålen. Nätbutiken informerar på sin webbsida om avvikande leveranstider.

Rätt att annullera och retur av produkter

Konsumenten har rätt att annullera ett köp inom en viss tid. Du kan annullera din beställning genast när du har fått orderbekräftelsen och då orsakas ingendera parten onödigt arbete eller kostnader för beställningen. Annulleringen görs till exempel så att du svarar på meddelandet med orderbekräftelsen.

Meddelande om att produkterna returneras ska lämnas inom 14 dagar efter att du har erhållit paketet. Produkter som returneras ska vara oanvända. Om du tänker returnera en beställning/produkt till oss, ta vänligen kontakt för att få närmare anvisningar om returen. Du kan kontakta oss per e-post info@honeysty.fi eller ringa 0207 769 680.

Att inte avhämta eller lösa ut ett paket är inte detsamma som att returnera eller annullera det. Paket som inte tas ut och för vilka det inte har gjorts ett separat annulleringsmeddelande, tar vi ut leveranskostnaderna.

Problemsituationer

Om produkten har försvunnit eller skadats under transporten eller annars inte motsvarar din beställning, ska du skriftligen meddela om felet senast inom 14 dagar till den adress som anges i punkten Rätt att annullera och retur av produkter eller genom att ringa det nummer som nämns i kontaktuppgifterna. Om paketet helt tydligt har skadats i transporten, ska du omedelbart göra en reklamation om det till det transportbolag som skötte leveransen.